Berkecz Balázs blogja

Lázár elismerte az állami oktatáspolitika kudarcát

2016. november 26. 12:53 - BerkeczBalazs

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta pénteken Mezőtúron, hogy a mai magyar állam meggyőződése, hogy az oktatás legfontosabb szereplői az egyházi fenntartású intézmények, vagyis ezzel elismerte az állami oktatáspolitika kudarcát. Ráadásul mindezt pontosan akkor teszi, amikor éppen újabb államosítási cunami söpör végig a hazai iskolákon. Félelmetesen idióta üzemmódba kapcsolt a magyar kormányzat.

oktatas.png(az eredeti kép forrása: index.hu)

Lázár János egy áprilisi kormányinfón jelentette be, hogy tiszta és egyértelmű viszonyokat kell teremteni a hazai köznevelésben, ezért kifejtette, hogy a kormány álláspontja szerint egy olyan rendszerre van szükség, amelyben egységesen az állam a fenntartó és a működtető, és 2018-tól legyen új nemzeti alaptantervet is bevezetnének.

Ezt követően merült fel az eduline.hu cikke szerint, hogy az áprilisban belengetett új kerettanterv alapján már nem térhetnek el a Waldorf és más alternatív iskolák a központilag meghatározottól, csak akkor, ha "pluszszolgáltatást" nyújtanak. Ezzel értelmüket veszítenék az alternatív iskolák, de a magán szakképző iskolák is a végüket járják.

Lázár mezőtúri látogatásán elmondottak alapján az Orbán-kormány ehhez az alapítványi iskolákat kivéreztető nevelési elvhez remél szövetségest a történelmi egyházakban, ennek rendeli alá az új alaptantervet és a magyar oktatáspolitika megszervezését is. Orbán balkeze az MTI tudosítása szerint azt is kifejtette, hogy a kormány meggyőződése szerint a legtöbb, amit egy diáknak adni lehet, hogy jó keresztényt, illetve keresztyént és jó magyart nevelnek belőle.

Először is én nem hiszek abban, sőt, kifejezetten elutasítom azt a megközelítést, hogy a vallásnak bármilyen köze lenne ahhoz, hogy valaki jó ember-e, pláne, hogy jó magyar-e, de felteszem a kormányzati vélekedés az lehet, hogy a fideszes ideológiai átnevelés hatékonyabban megvalósítható egy múltba révedő egyházi iskolában, mint egy nyugatosan nyitott alapítványi iskolában.

Ráadásul, ha jól értem Lázár szavait, akkor a kabinet igazán csak az egyházi iskolákban bízik, hiszen úgy fogalmazott, hogy a nemzet jövője és a történelmi egyházak oktatási rendszere elválaszthatatlan egymástól. 

Nem szeretném megsérteni sem az egyházak képviselőit, sem vallásos honfitársaimat, de azért azt a tényt szögezzük le, hogy a világ legjobb közoktatással rendelkező országaiban, így Finnországban, Dél-Koreában és Japánban sem a vallási háttér jelenti a siker receptjét, sőt, nem is a retrográd, múltbarévedő, bigott, a polgárokat alattvalói szerepre nevelő állami oktatáspolitika.

Mi az Együttben egy modern és versenyképes Magyarországban hiszünk, amely - Finnországhoz vagy Dél-Koreához hasonlóan - támogatja őket abban, hogy a hazai és nemzetközi munkaerőpiacon zajló verseny győztesévé válhassanak. Ennek első és legfontosabb eszköze az oktatás. Az állam által biztosított, mindannyiunk számára hozzáférhető iskola, amely életrevaló ismeretekkel, versenyképes tudással, digitális írásbeliséggel és használható angolnyelv-tudással vértezi fel a gyerekek új és újabb nemzedékeit - függetlenül attól, hova, milyen családba születtek.

Olyan Magyarországot teremtünk, amely nem bezárja, hanem megnyitja az iskolák kapuit a gyerekeink előtt, és aktívan segíti a hátránnyal indulókat a kisgyermekkortól a diplomáig. A jó kormányzás nem költségvetési, hanem nemzetstratégiai kérdésként tekint a nők támogatására, a gyermekszegénység felszámolására és az oktatásra.

A jó iskolák biztosítása egy normális országban az államnak nemcsak erkölcsi kötelessége, de gazdasági érdeke is. A kormányzat a jó minőségű, egyenlő hozzáférést biztosító oktatási rendszeren keresztül tudja a leghatékonyabban támogatni a gyermekeket álmaik megvalósításában, felnőtt életük sikeres indításában és abban, hogy a szegény gyerekek ne szegény felnőttként folytassák életüket. Ugyanakkor csak a képzett fiatalok tudására alapozható olyan modern, fenntartható és erőteljesen növekedő gazdaság, amely újra a lehetőségek országává teszi hazánkat. A magyar oktatási rendszer közel negyedszázaddal a rendszerváltoztatás után nem a társadalmi felemelkedést szolgálja, hanem az öröklött viszonyokat termeli újra, ráadásul fokozatos, de biztos lemaradásra kárhoztatja a magyar gazdaságot is – nem a jövőbe vezet, hanem a múltba.

Visszaadjuk a döntések jogát a szülőknek, a tanároknak és az iskoláknak:

  • Az iskolaválasztás és a rugalmas beiskolázás jogát a szülőnek.
  • A tanítás szabadságát a pedagógusnak.
  • A tantestület és az iskola szakmai irányítási jogát az igazgatónak.
  • Az igazgatókinevezés lehetőségét a helyi közösségeknek.

Megoldások az eredményes iskolarendszerért:

  • Visszaállítjuk a 18 éves korig szóló tankötelezettséget.
  • Az alapkészségek erősítésére fordítjuk a – feltételek biztosítása nélkül bevezetett – napi testnevelésórák számának csökkentéséből származó, valamint az erkölcstan- és hittanórák választhatóvá tételével felszabaduló óraszámot.
  • Helyreállítjuk a szabad tankönyv- és továbbképzési piacot.
  • Fejlesztjük a nyelvtanulás és a digitális alapkészségek megszerzésének feltételeit, a szaktanárok elérhetőségét – az a célunk, hogy a középfokú iskola végére minden gyerek egy idegen nyelvet legalább középfokon elsajátítson – függetlenül szülei anyagi helyzetétől.
  • Az esélyegyenlőség biztosítására kiterjesztjük a korai fejlesztési programokat, bevezetjük az "Erős kezdet programot", újra biztosítjuk a tanodaprogramok kiszámítható finanszírozását.
  • Növeljük az "Útravaló ösztöndíjprogram" és a hátrányos helyzetű tanulók továbbtanulását célzó ösztöndíjprogramok keretét.
  • A hátrányos helyzetű és különösen a roma gyerekek intézményes szegregációja ellen megerősítjük az Oktatási Hivatal ellenőrző szerepét és – a fenntartó jellegétől független – általános érvényű ellenőrzési joggal lépünk fel: a működés feltételévé teszszük a szegregációmentességet!

A pedagógusi pályát megbecsült hivatássá tesszük:

  • Megszüntetjük a kötelező pedagógus kart és a kényszernyugdíjazást.
  • Az egyéni többletteljesítményeket honoráló, fokozatos bérfelzárkóztatást vállalunk.
  • Célzott ösztöndíjakkal csökkentjük a szaktanárhiányt és vonzóbbá tesszük a tanári pályát.
  • Kiemelt ösztöndíjjal támogatjuk a hátrányos helyzetű térségekben való állásvállalást.

 

------------------------------
Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/
Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/ 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://berkeczbalazs.blog.hu/api/trackback/id/tr7211999566

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hittan megfojtja az iskolát 2016.11.27. 15:32:39

Az általános iskolákban kötelező jelleggel bevezetett hittan, vagy erkölcstan megöli, megfojtja az iskolákat. Kifelé a magyar iskolákból a politikai tantárgyakkal és a politikával is!

Trackback: Kifelé a papokkal az islolákból! 2016.11.27. 15:32:19

Ezt nem lehet elégszer leírni és kimondani. Pártoknak és papoknak az iskolákban semmi helye.

Trackback: Kereszténység hazugságok halmaza 2016.11.27. 15:31:56

Jó keresztények neveled a gyerekeidet és még is hazudnak neked? Mit vársz, ha Te is hazugságokat tanítasz nekik?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása