Berkecz Balázs blogja

Így hat az orbáni primitív gyűlölet a mindennapokban

2017. október 09. 11:17 - BerkeczBalazs

Újra ömlik a göbbels-i gyűlölet a fideszes ál-közérdekű hirdetéscunami révén közpénzmilliárdokból, ami súlyosan hat egy magát korábban befogadónak és sokszínűnek mondó egyetemi városban is, mint Pécs, ahol ráadásul a város egy jelentős rétege abból él, hogy külföldi diákok majdnem budapesti árakon bérelnek lakást, fogyasztanak étteremben, vagy ruhát vásárolnak egy áruházban. Utóbbi pénzköltési szituációban sikerült egy mélyet szippantanom az orbáni náci gyűlölet kénes szagú bűzéből.

orbani_naci_gyulolet.pngPTE ÁOK évnyitó 2017 (az eredeti kép forrása: szabadpecs.hu)

A minap az egyik pécsi áruházban sorban álltam a pénztárnál, amikor észrevettem, hogy egy hidzsábot viselő fiatal és egy nyugatias öltözékű, huszonéves ázsiai nő áll a pénztár végénél, már láthatóan a fizetés után, és tökéletes angolsággal próbálnak kommunikálni a magyar pénztáros kisasszonnyal, aki láthatóan a háta közepére sem kívánja az egész helyzetet. Egy fiatal, jól szituáltnak tűnő pár állt előttem a sorban, akikből simán kinéztem, hogy beszélnek angolul, de ahelyett, hogy segítettek volna az angolul láthatóan nem beszélő pénztárosnak, inkább arról beszélgettek egymás között félhangosan, hogy mit keresnek itt "ezek a migránsok".

Amikor a helyzetet felmérve rájöttem, hogy ez csak egyre cikibb lesz, akkor a fél pénztáron átszólva mosolyogva és udvarias hangon megkérdeztem angolul, hogy mi a probléma és tudok-e segíteni? Mire széles mosollyal jött a válasz, hogy vettek néhány ruhát és cipőt itt az üzletben, de pont náluk fogyott ki a blokk a pénztárból, és szeretnének kapni egy bizonylatot, hogy azzal tudják visszahozni, ha mégis valami gond lenne a holmikkal. Teljesen normális - mondtam -, én is úgy szeretek cipőt venni, ha van rá garancia, majd megkérdeztem a falfehér pénztárost, hogy tud-e ebben segíteni, aki végül telefonálni kezdett és valaki hozott egy kinyomtatott számlát. 

Közben a toroczkaiskodó pár is fizetett, de a két ázsiai hölgy a számlával a kezében még mindig ott várt. A tudok-e még valamiben segíteni kérdésre jött a válasz, hogy pénzt a pár méterre lévő, a legnagyobb hazai bank által kihelyezett ATM-ből felvenni, de egy árva idegennyelvű menü sincs benne, tudnék-e segíteni. Miután én is kifizettem a cechet elkísértem őket a bankomatig, miközben elmondták, hogy pár hete érkeztek Pécsre, a hidzsábot viselő lány Pakisztánból, a fedettlen hajú és nyugati viseletű hölgy pedig Indiából, mindketten az orvostudományi karra járnak.

A pár perces apró segítség után megjegyezték, hogy milyen jó, hogy végre az egyetem falain kívül is tudtak egy pécsivel angolul beszélni és többször megköszönték, hogy ilyen kedvesen segítettem. Mondtam, hogy szívesen segítettem, de nem értem, hiszen sok pécsi beszél angolul és ők legalább négy hete Pécsett élnek, mire azt válaszolták, hogy az lehet, de velük senki sem áll szívesen szóba, gyakran úgy érzik, hogy átnéznek rajtuk, vagy nagy ívben kikerülik őket. Megnyugtattam őket, hogy Pécs alapvetően egy befogadó város, és biztosan a véletlen műve az, hogy eddig ilyen negatív tapasztalataik voltak és elköszöntünk egymástól.

De azóta sem hagy nyugodni a gondolat: Pécsett hányan lehetnek azok, akik fel sem fogják, hogy mit jelent a város társadalmának és gazdaságának az, hogy többezer külföldi egyetemista érkezik évről-évre a városba, aki a milliós tandíj mellett közel budapesti árakon bérel lakást, akik lélegeztetőgépen tartják a város vendéglátását, taxisait és ugyanúgy, vagy talán többet is költenek a helyi üzletekben, mint a pécsiek. Felfogják-e a náci toroczkailászlókhoz hasonló mentalitással fintorgók, hogy mit jelentene Pécsett az, ha egyszer nem engednék el a tehetős pakisztáni, indiai, iráni, kínai, norvég vagy német szülők a gyerekeiket Pécsre és Magyarországra, mert attól tartanának, hogy egy ilyen gyűlölettel teli országban aggódniuk kellene miattuk és inkább máshol költenének el tizenmillió forintnyi pénzt? Mennyit veszítene az Orbánék által amúgy is cserbenhagyott Pécsi Tudományegyetem, ha nem jönnének többet ide ezek a hallgatók?

Az Orbán-kormány idegengyűlölő, kirekesztő kampányai és rendpártisággal tetszelgő politikája káros. A Fidesz menekültellenes kampánya hosszú évekre megmérgezte az értelmes párbeszédet Magyarországon.

A kirekesztés csak olaj a tűzre, és lehetetlenné teszi, hogy emberséges, a problémák lényegét érintő megoldás születhessen a menekültválságra. A világban zajló folyamatok szélsőjobboldali retorikával történő hazai bemutatása a Fidesz részéről kizárólag az indulatkeltésre és a politikai közösség további megosztására alkalmas.

Mi az Együttben azt valljuk, hogy elsődleges kötelességünk, hogy emberséges és biztonságos fogadóországként viselkedjünk akkor is, ha valaki menekültként és akkor is, ha valaki tanulni érkezik a hazánkba.

————————

Programunkat itt találod: 
https://program.egyuttpart.hu

Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://berkeczbalazs.blog.hu/api/trackback/id/tr8512942199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása