A Fidesz kinyírja a közterületi reklámpiacot, de az üzletek hirdetéseinek is vége

2017. szeptember 23. 11:20 - BerkeczBalazs

Orbánék kinyírják a közterületi reklámpiacot, de a Miniszterelnökség szakmai dilettantizmusának "hála" az üzletek közterületre néző hirdetéseit, és szinte minden egyéb plakátolási lehetőséget, így az épületekre kihelyezett reklámokat is elpusztítja a maffiakormány csak azért, hogy más ne kampányolhasson.

plakatpiac.png

A Fidesznek nem lett volna meg a kétharmad, így - alkotmányellenesen - sima feles jogszabályba, a településkép védelméről szóló törvénybe zsúfolta a plakátpiac szabályozását, amelyet most ismét módosítottak.

A fideszes többségű droidokból álló Országgyűlés szeptember 19-én elfogadta a T/17312. számú törvényjavaslatot, amely értelmében a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénnyel, valamint a településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 104/2017. (IV. 28.) Korm. rendelettel összhangban 2017. október 1-ig módosítani kell, vagy meg kell alkotni a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról szóló önkormányzati rendeletet, valamint a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésére vonatkozóan a településképi bejelentési eljárásról szóló önkormányzati rendeletet, vagy meg kell alkotni az ezeket a szabályokat együttesen tartalmazó településképi rendeletet.

Hogy mire lehet számítani a 3200 településen - a törvény erejénél fogva - kötelezően megalkotandó rendeletekben? Erre ad választ az önkormányzatok reklámszabályozási rendelkezési lehetőségeit maximálisan bekorlátozó 104/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet a településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtásáról. Ennek értelmében: közterületen reklám közzétételére kizárólag utcabútor használható (vagyis utasváró, kioszk, közművelődési célú hirdetőoszlop és információs vagy más célú berendezés, amely - a kormányrendelet szerint - részben reklámnak nem minősülő információs cél vagy egyéb cél megvalósításával közérdeket is szolgál, vagyis nem lehet rajta üzleti vagy politikai célú reklámot elhelyezni). 

Magántulajdonú reklámhordozókra ugyan ez vonatkozik. Sőt, a kormányrendelet 2. számú melléklete egyértelműsíti, hogy reklám közzététele és reklámhordozók, reklámhordozót tartó berendezések elhelyezése nem megengedett sehol.

Külön izgalmas, hogy Orbánisztánban mindezt úgy sikerült 3200 települési vezetővel közölni, hogy ugyan az Országgyűlés szeptember 19-én elfogadta a T/17312. számú törvényjavaslatot, de az még ezidáig nem jelent meg a Magyar Közlönyben, vagyis nincs még kihirdetve. Szerencsétlen polgármestereknek, jegyzőknek és főépítészeknek a Miniszterelnökség Építészeti és Építésügyi Helyettes Államtitkárságáról elektronikus úton küldtek egy levelet, amiben jelezték, hogy dolguk lesz: 5 munkanapon belül kellene egy olyan ügyben rendeletet alkotni, amiről a Miniszterelnökség munkatársai a nyári településképi-ügyben tartott roadshow-jukon sem mertek beszélni (mondván, hogy a reklámok ügye más tárcához tartozik). Ez nyilván nem tartható, így önkormányzatok ezreit kergeti mulasztásos törvénysértésbe a nettó fideszes pártérdekeket érvényesítő kormányzat. Pofa leszakad...

Az Együtt a kormányváltás után megújítja és átláthatóvá teszi a hazai közéletet!

Eltöröljük az értelmetlen és felesleges rendelkezéseket tartalmazó településképi szabályozást.

Törvény által érvénytelenné teszünk minden olyan média-együttműködési szerződést, amely az állami vagy önkormányzati hirdető tartalmi befolyását rögzíti a médium felett.

Megszüntetjük a médiapiacot sújtó különadókat, ideértve a médiaügynökségek különadóját és a reklámadót.

Megszüntetjük a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot és a Médiatanácsot. Erősítjük a közvetlen kormányzati szerepvállalást az ágazat igazgatási ellenőrzésében, és nagy teret engedünk a szakmai szervezetekkel közös társszabályozásnak.

A magánkézbe kijátszott, önkormányzati támogatást kapó, helyi médiumok kiegyensúlyozottságát társszabályozással és bírósági fellebvitellel tesszük kikényszeríthetővé.

Támogatjuk a helyi és közösségi rádiók újbóli megerősödését. Külön, célzott pályázatokkal ösztönözzük a helyi, kisközösségek saját digitális médiafelületeinek létrehozását.

Létrehozzuk a médiaombudsman intézményét.

A közoktatási alaptanterv részévé tesszük a médiafogyasztás és médiakultúra kérdéseit.  

Bővebben: https://program.egyuttpart.hu/programok/megujulo-kozelet 

————————
Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment

Páva, Hoppál és Csizi éppen elherdál minden pécsi közvagyont

2017. szeptember 21. 14:36 - BerkeczBalazs

Alig egy hete írta meg a Szabad Pécs, hogy a súlyos pécsi önkormányzati működési hiány kifizetése és a céges adósság eltüntetése nagyon fog fájni a pécsieknek, mert a kormány benyújtja a számlát: viszik a repteret, a két valós piaci értékkel rendelkező városi céget, a pécsi távhőszolgáltatót valamint a drágán gründolt víziközmű-szolgáltatót is. Most pedig kiderült, hogy az oroszok már a spázjban, illetve a pécs-pogányi reptéren csekkolták, hogy milyen a portéka.

img_0346.JPG

Most a Magyar Nemzet is arról számolt be, hogy a nem hivatalos, ám több, egymástól független forrásból származó friss információja szerint "a kormány végül megmenti a csőd szélén táncoló, hozzávetőleg 7,5 milliárd forintos működési hiányt felhalmozó pécsi önkormányzatot (az én információim szerint 24 milliárd a teljes mínusz). Erre úgy kerülhet sor, hogy a kormányzat kifizeti Pécs tartozásait, ám cserébe be is nyújtja a számlát. Vagyis a város nem kap ingyenpénzt, és ez nem csupán azt jelenti, hogy sokkal szigorúbb gazdálkodást várnak majd el Pécstől, hanem azt is, hogy az állam gyakorlatilag bevásárol a megyeszékhelyen.

A legnagyobb tétel a kormány pécsi listáján a Pécs–Pogány repülőteret működtető cég felvásárlása lehet. Ugyanakkor értesüléseink szerint az állam a repteret átvétele után kis túlzással azonnal bérbe is adná a Paks II.-t építő Roszatomnak. Ha így lesz, az ügylettel egyáltalán nem jár rosszul a kormányzat. S nem mellékes, hogy a szóban forgó repülőtér észszerű választás lenne az oroszoknak is, hiszen van közvetlen autópálya-csatlakozása. A sztráda Pécsről a dunai kikötővel rendelkező Mohács felé halad, és a fővárosig futó autópályának Paksnál is van lehajtója. Ráadásul a személy- és teherautó-forgalom sem jelentős a Pécs–Szekszárd, de még a Pécs–Paks vonalon sem. A megyeszékhelyen egyébként ezeket a híreket hallva a helyiek azt vetették fel, hogy egy ilyen lehetőséget vajon miért nem a pécsi városvezetés használ ki, miért nem Páva Zsolték adják ki a repülőteret."

Jogos a Magyar Nemzet felvetése: Miért játsza el saját vagyonát a pécsi városvezetés, és miért nem maga húz hasznot abból, hogy az oroszok jó pénzért igénybe is vehetnék?

A Szabad Pécs szerint a kormány vinné a két legjobban működő, nyereséget termelő, és így valós piaci értékkel rendelkező városi cég, a pécsi távhőszolgáltató, vagyis a PÉTÁV Kft., illetve a pécsi víziközmű-szolgáltató, a Tettye Forrásház Zrt. is állami kézbe kerülhet a hiány átvállalása fejében. Vélhetően ezek a nemzeti közműholdingba, az Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt.-be kerülhetnek majd be. 

Sőt, a Szabad Pécs úgy tudja, hogy mindezeken túl egy komolyabb, jelenleg még a pécsi önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokból álló csomag is állami kézbe vándorolhat át. Gondolom nem kérdés, hogy mennyire fog tudni abba beleszólni a pécsi vezetés, hogy melyik ingatlanokat adja át az államnak... Lúzerek.

Álláspontom szerint azonban Pécsett ma nem lehet mást tenni, mint egyrészt a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvényt betartva kezdeményezni az adósságrendezési eljárást (amely már akkor indokolt, ha a lejárt tartozás esedékességét követő 60 napon belül nem vitatta és nem fizette ki az önkormányzat a tartozását, tudomásom szerint számtalan ilyen számlatartozás halmozódik a városházán), másrészt feloldani a gyámság alá helyezéssel keletkezett illegitim helyzetet azzal, hogy lemondanak a társadalmi és gazdasági csőd felelősei: Orbán Viktor, Páva Zsolt, Csizi Péter, Hoppál Péter, Bánki Erik, Hargitai János, Kővári János, Nagy Csaba és Tiffán Zsolt, valamint a pécsi közgyűlés minden tagja annak érdekében, hogy a pécsiek kompetens, valóban Pécs érdekét érvényesíteni képes vezetőket választhassanak.

De nézzünk egy példát, ha a kedves olvasók közül bárkinek van vagy lenne egy saját cége, amelyet csődbe visz az általa megbízott ügyvezető, akkor hagyná-e hogy tovább herdálja a vagyont, vagy egy feljelentés mellett kitenné a szűrét, és keresne egy olyan új cégvezetőt, aki képes rendbe tenni a bajba sodort vállalkozást? - A válasz ugyanígy érvényes az alkalmatlan önkormányzati vezetőkre is! 

Az Együtt a kormányváltás után helyreállítja és átláthatóvá teszi a hazai önkormányzatiságot!

Egységes állami, online felületen hozzáférhetővé teszünk minden közpénzfelhasználást érintő közbeszerzési eljárást és szerződés végrehajtást érintő összes dokumentumot. Ez kiterjed az állami vállalatokra, központi kormányzati intézményekre, önkormányzatokra és önkormányzati cégekre egyaránt.

Átláthatóvá tesszük az önkormányzati döntéshozatalt. Az önkormányzatoknak az interneten, kereshető formában nyilvánosságra kell hozniuk minden előterjesztést, továbbá a testületi ülések napirendjét és jegyzőkönyvét, a helyi rendeleteket és egyéb helyi jogszabályokat. Minden testületi ülést online követhetővé teszünk, az ülésekről készült videókat az önkormányzatok archívumában elérhetővé tesszük.

Minden ötezer forint feletti állami költést tételesen nyilvánosságra kell hozni a kifizetés utáni 60 napon belül egy egységes, kereshető rendszeren keresztül, minden állami, önkormányzati, központi kormányzati intézményre kiterjedően.

Bővebben: https://program.egyuttpart.hu/programok/megujulo-kozelet 

————————
Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment

Vigyázat maffiaállam, avagy így néz hülyének mindenkit a NAV és az ügyészség

2017. szeptember 19. 08:27 - BerkeczBalazs

A Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Program keretében a kormány elkezdett építtetni egy uszodát a Baranya megyei Sásdon, amiből eddig csak egy hatalmas gödör készült el. Ennek ellenére az 500 milliárdos energetikai fejlesztéses gigatender pályázati keretéből adott az állam a saját beruházásához az unió pénzéből 100 millió forintot, amit csak meglévő tanuszodák energetikai fejlesztésére lehetne használni a programot finanszírozó KEHOP-5.2.6. Tanuszodák és sportlétesítmények épületenergetikai fejlesztése című pályázat hivatalos felhívása szerint. Márciusban bejelentést tettem az ügyben az OLAF-nál, valamint büntetőfeljelentést a hazai hatóságoknál. Utóbbiak viszont teljesen hülyének néznek mindenkit.

A sásdi tanuszoda energetikai korszerűsítésére úgy nyert a Nemzeti Fejlesztési és Stratégiai Intézet Korlátolt Felelősségű Társaság 100 millió forintot uniós pályázaton, hogy az épület még el sem készült, jelenleg az alapozás zajlik. Az esetet a magyarnarancs.hu mutatta be részletesen, ezt a cikket olvastam el én is, majd autóba ültem és megnéztem, hogy mi a helyzet Sásdon.

Mivel az uszoda szemmel láthatóan nem készült még el, így nem lehetett volna a korszerűsítésére pályázni, ezért ismeretlen tettesek ellen feljelentést tettem a Büntető Törvénykönyvről (Btk.) szóló 2012. évi C. törvény 342. §. szerinti közokirat hamisítás, a Btk. 345. §. szerinti hamis magánokirat felhasználása, a Btk. 396. §. szerinti költségvetési csalás, illetve a Btk. 376. §-ába ütköző hűtlen kezelés, valamint a Btk. 377. §. szerinti hanyag kezelés bűncselekménye megvalósulása gyanúja miatt.

A kormány által meghirdetett Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Program keretében 5 iskola, valamint 24 iskolában tanterem, 25 tornaterem és 24 tanuszoda épül, amely program megvalósításáért elsősorban a nemzeti fejlesztési miniszter a felelős, a tervezés tekintetében pedig a belügyminiszteren keresztül a Nemzeti Sportközpontok.

A 24 tanuszoda közül az egyik építendő uszoda helyszíne Sásd lett. A tanuszoda kivitelezésére a vonatkozó közbeszerzési eljárás már lezárult: 2016. november hó 11. napján kötöttek meg a szerződést a Közbeszerzési Értesítő adatai szerint a Hanley Service Kft.-vel (ez az offshore-múlttal rendelkező cég 2016-ban mindössze 18 nap leforgása alatt összesen 1,7 milliárd forint értékű tanuszoda-, illetve tornaterem építésére vonatkozó közbeszerzést nyert el), nettó 329.231.432 forint vállalkozói díj mellett. A tanuszodát 2017 szeptemberében kell átadni, az alapkövét tavaly decemberben tették le. A munkálatokat elkezdték, márciusban még csak a földmunkáknál tartottak, egy gödröt ástak ki.

Tényként állapítható meg tehát, hogy a tanuszoda, mint épület nem készült el, azt nem adták át, használatba vételi engedéllyel nem rendelkezik, és mint ilyen nem is létezik. Jelenleg csak és kizárólag egy munkagödör valósult meg, tanuszodáról még nem beszélhetünk. Mint nem-létezőt, az épületet a Nemzeti Sportközpontok vagyonkezelésbe sem vehette.

Éppen a szerződés aláírásának napján jelent meg a KEHOP-5.2.6. Tanuszodák és sportlétesítmények épületenergetikai fejlesztése elnevezésű „Nemzeti Sportközpontok vagyonkezelésében álló tanuszodák és sportlétesítmények energiahatékonysági felújítására és megújuló energiaforrás hasznosítására” alcímű pályázati felhívás.

Bár már az alcímből is következik, hogy már meglévő, a Nemzeti Sportközpontok vagyonkezelésében lévő tanuszodák számára nyitott uniós forrásból támogatási keretet a kormány, de a kiírás több alkalommal is kifejezetten rögzíti (lásd: 1.1. pontban, 3.2. pontban stb.), hogy „megépült tanuszodák” a támogatható fejlesztés tárgyai.

De ha ebből még mindig nem lenne egyértelmű, akkor a kiírás külön is rögzíti: „Támogatás csak olyan beruházás finanszírozásához nyújtható, amelynek célja meglévő állapot hatékonyabb energiafelhasználását eredményező korszerűsítés. Új építés, bővítés ebben a konstrukcióban nem finanszírozhatók.”

2017. január hó 19. napján aztán megítéltek a Nemzeti Fejlesztési és Stratégiai Intézet Kft. számára a nevezett pályázat keretében kerek 100.000.000 forint összegű (100%-os) támogatást. A támogatás alapadati között egyértelműen megjelöli Sásd városát, ahol a következő a projekt meghatározása: „Dél-dunántúli tanuszodák épületenergetikai fejlesztése megújuló energiaforrás hasznosításának lehetőségével”. 

Ezek alapján a következő problémák merülnek fel minden jó érzésű, gondolkodni képes állampolgárban:

a) Sásd helyszínnel más tanuszoda vagy uszoda nincsen, azaz szükségszerűen ezen uszodával pályázatott a Nemzeti Fejlesztési és Stratégiai Intézet Kft.

b) Nemzeti Fejlesztési és Stratégiai Intézet Kft.-nek azonban jelenleg az égvilágon semmi köze sincsen a majdan létrejövő tanuszodához. Pályázati jogosultságát a kiírás 4.1. pontja alapozza meg, de az kifejezetten rögzíti, hogy a cég konzorciumként és nem pedig önálló gazdasági egységként indulhat, illetve kaphat támogatást. A pályázati adatlap szerint azonban nem konzorciumként, hanem a kiírással ellentétesen önálló cégként kapta a támogatást.

c) A kiírásban kért „megépültségi” kritérium nyilvánvalóan nem teljesül. Tehát vagy valótlan adatokat kellett szolgáltatni, valótlan tartalmú nyilatkozatokat tenni a pályázaton való részvétel illetve pályázatnyertesség érdekében, vagy a pályázat során eljáró bíráló bizottsági tagoknak és egyéb döntéshozóknak kellett kifejezetten kötelességük megszegésével egy a kiírásnak meg nem felelő pályázatot érvényesnek nyilvánítani és támogatásban részesíteni.

d) Eleve kérdés, hogy az épület eredeti megvalósítására vonatkozó pályázatot miért nem úgy írták ki, terveket miért nem úgy tervezték meg, hogy az megfeleljen az energetikai elvárásoknak. Kétséges az is, hogy hogyan lehet beadni egy pályázatot egy el nem készült épület fejlesztésére, korszerűsítésére, mivel alapvető adatokkal nem lehet még tisztában a munkálatok ebben a fázisában a pályázó. A pályázathoz tehát szükségképpen kellett valótlan adatokat megadni, mint ismert adat, miközben valójában azok még rendelkezésre sem állnak, nem ismertek. Ennek megfelelően valótlanul lehet csak meghatározott paraméterek teljesítését előre vállalni, hiszen azokra vonatkozóan semmiféle kiindulási vagy viszonyítási alap nincsen.

e) Hogy folyamatában érthető legyen az ügy: előbb kiviteleznek egy adott műszaki tartalmat nettó 329.231.432,- forint vállalkozói díjért, majd a létrejött és használatba vett épületre kérnek azonnal egy újabb építési engedélyt, visszabontják azonnal az energiahatékonyságnak meg nem felelő gépészeti, építészeti és villamossági elemeket, és az eredeti kivitelezési ellenérték 1/3-áért egy teljesen másik új rendszert építenek be. Teljesen abszurd! Erre még a Legfőbb Ügyészségen is ingatni kell a fejüket, mert annyira „Legényanyás” a szituáció. Nem hiszem, hogy a világon bárhol máshol lenne egy olyan építkezés, amit úgy kell megvalósítani, hogy már a kivitelezés tényleges megkezdése előtt tisztában lennének azzal, hogy olyan épületet és műszaki tartalmat kell megvalósítani, amit aztán az épület létrejötte után azonnal meg kell semmisíteni és egy teljesen új műszaki tartalmat kell létrehozni. Ez a helyzet persze csak úgy állhat elő, hogy az uniós forrás elköltésére előírt pályázati feltételeket nem tartják be, azokat kifejezetten megszegik.

f) Teljesen felesleges mindebből következően minden olyan kivitelezésre fordított költség, amely az épület létrehozatala után azonnal megsemmisítésre kerülő kivitelezési részek ellenértéke. Ezért a pénzért végeredményként nem jön létre semmi. Még abban az esetben is, amennyiben a valótlan nyilatkozatok segítségével, szabálytalanul elnyert támogatási összeget végül felhasználják, felelős gazdálkodás mellett ezeket a tételeket le kellene mínuszolni, nem kellene megvalósítani, és a kivitelezést eleve az új műszaki tartalommal kellene megvalósítani. 

Ahogy a feljelentésemben is leírtam, a fentiek alapján az alábbi bűncselekmények valósulhattak meg:

a) A Btk. 342. §. szerinti közokirat hamisítás, illetve a Btk. 345. §. szerinti hamis magánokirat felhasználása valósulhat meg mindazon személyek esetében, akik valótlan tartalmú okiratokat állítottak ki és nyújtottak be a pályázat elnyerése, az azon való megfelelés érdekében (így például létezőként feltüntetve az épületet). Tevékenységük során a megvalósult törvényi tényállás függ attól, hogy közokiratokról illetve közhiteles nyilvántartások adatainak közvetett módon történő manipulálásáról van e szó.

b) Álláspontom szerint a közokirat hamisítás, illetve hamis magánokirat felhasználása a jelen esetben „csak” eszközcselekménye egy súlyosabb bűncselekmény megvalósításának, ami a Btk. 396. §. szerinti költségvetési csalás. A valótlan tartalmú okiratokkal ugyanis költségvetési és uniós források megszerzése a cél, mely források megszerzésére valós adatok feltüntetése mellett nem lenne lehetőség. A sértett ezen esetben a Magyar Állam, és az uniós forrás viszonylatában az Európai Unió (TFEU-335. cikk alapján az Európai Unió Bizottsága), akit Magyarországon sértettként a hivatalos képviselete (European Comission Representation in Hungary) képvisel.

c) A Btk. 376. §. szerinti hűtlen kezelés, illetve Btk. 377. §. szerinti hanyag kezelés bűncselekménye valósulhat meg azon személy illetve személyek esetében, akik egyrészt a pályázati kiírás rendelkezései ellenére érvényesnek illetve nyertesnek nyilvánították ezt a pályázatot, akik támogatást adtak ezen pályázatra. Az, hogy a bűncselekmény még esetlegesen kísérleti szakban maradt, a nyomozás hivatott tisztázni. Ugyancsak ezen bűncselekmények megvalósulása lehetséges azon személyek esetében akik jobb tudomásuk ellenére hagyják, hogy egy később megsemmisítendő műszaki tartalmat valósítsanak meg és arra közpénzt kiadjanak. Vagyonkezelői kötelezettségük nyilvánvaló megszegéséről van szó ezen esetben is.

maffiaallam.png

A fideszcsicska Polt Péter által vezetett Legfőbb Ügyészség a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Közép-magyarországi Bűnügyi Igazgatóságához passzolta az ügyet, akik 5 hónapnyi toporgás után megszüntették a nyomozást - többek között - az alábbiakra hivatkozva:

Mivel felmerült, hogy a pályázó a KEHOP-5.2.6. "Tanuszodák és sportlétesítmények épületenergetikai fejlesztése" elnevezésű pályázati felhívás során annak ellenére, hogy a pályázat során új építés, bővítés nem finanszírozható, egy épülő tanuszodára kívánta igénybe venni a támogatást, helyszíni adatgyűjtést foganatosítottunk a 7370 Sásd, Dózsa György u. 34. szám alatti ingatlan területén. Az adatgyűjtés során megállapítást nyert, hogy az uszoda az építés korai fázisában tart, a munkálatokat pedig a Nemzeti Sportközpontok megbízásából a Hanley Service Kft. végzi.

A pályázati feltételek megvalósulásának ellenőrzése céljából megkeresést küldtünk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részére. A válasz alapján megállapítható, hogy a támogatási kérelemben és annak mellékleteiben rögzített projekt elszámolható előkészítési és megvalósítási költségeinek a Kohéziós Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból, vissza nem térítendő támogatás formájában történik a finanszírozása.

A Minisztérium válasza tartalmazza, hogy a projekt kizárólag felújításra, korszerűsítésre irányul, tehát nem az együttműködési megállapodásban foglaltakkal ellentétes módon került megkötésre, tekintettel arra, hogy a projektben és a támogatási szerződésben foglaltak vonatkozásában nem került feltételként megjelölésre a műszaki dokumentáció benyújtása, illetve ennek megfelelően pedig annak vizsgálata, hogy a projekt vonatkozásában a korszerűsítéshez pontosan milyen műszaki állapot szükséges. Ezt támasztja alá, hogy kiemelt eljárásrendről van szó, a projekt projektfejlesztési szakasszal kezdődik, amelynek célja a műszaki dokumentáció összeállítása.


A válasz tartalmazza továbbá, hogy - bár a Pályázat 3.6.2. pontja szerinti kitétel, mely szerint a Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Program végrehajtásával kapcsolatos feladatokról szóló 1523/2015. (VII. 31.) Korm-határozat alapján megépült tanuszodák támogathatóak - kizárólag a támogatás nyújtásának feltétele az ingatlanok megépültsége, valamint a Nemzeti Sportközpontok vagyonkezelésében álló létesítmény megléte, nem pedig a támogatás nyújtásának engedélyezéséről szóló döntés meghozatalának. A fentiek alapján megállapítható, hogy a megépültségi követelmény arra vonatkozik, hogy a támogatás kizárólag utólagos, energetikai kiegészítő munkákra nyújtható, nem pedig a támogatói döntés meghozatalának időpontját határozza meg. A projektnek fejlesztés előtti állapotot bemutató 176/2008. (VI.30.) Korm-rendelet alapján számítással készített épületenergetikai tanúsítványon és a fejlesztéssel elérni kívánt, a 7/2006 (V.24.) TNM-rendelet szerint végzett számításokon kell alapulnia, tehát amint megfelelő módon sor került a tervezett tanuszodák megépítésére, az uszodák energetikai korszerűsítése csak ezt követően fog megkezdődni. Tekintettel arra, hogy a projekt megvalósítása nem kezdődhet meg a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI.5.) Korm-rendelet 56. § (3) bekezdése alapján, - mivel a tanuszoda még nem épült meg - a támogatási szerződés tárgya a projekt előkészítése, és az annak eredményeképp létrejött projekt megvalósítási költségeinek támogatása.

A fentiek alapján megállapítható, hogy a támogatás nyújtásáról szóló döntés korábban is meghozható, hiszen annak nem feltétele a meglévő építmény. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium állásfoglalása alapján a két eljárás (a tanuszoda felépítése, illetve energetikai korszerűsítése) projektfejlesztési, szempontból teljesen elkülönül egymástól, mivel az egyik eljárás célja a tanuszoda fizikai megépítése, míg a másiké a már megépült tanuszoda korszerűsítése. A támogatásról szóló döntés meghozatala és a támogatás nyújtása időben egymástól elválhatnak és a támogatásról szóló döntés meghozatala esetében nem feltétlenül kell minden olyan feltételnek fennállnia, amelyeknek a támogatás nyújtása idején fenn kellett állniuk.

A fentiek alapján megállapítható, hogy a pályázó által benyújtott pályázati anyag a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelt, illetve nem került sor az elbírálásra jogosult hatóság megtévesztésére. Mivel a fentiek alapján megállapítható, hogy a cselekmény nem bűncselekmény, továbbá a Be. 36. § (2) bekezdése alapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörébe utalt más bűncselekmény elkövetésének gyanúja sem állapítható meg, a rendelkező részben foglaltak szerint a nyomozás megszüntetéséről határoztam.

Vagyis a NAV szerint teljesen rendben van, hogy az adónkból beszedett többszázmilliós közpénzből épülő, el nem készült tanuszodát úgy lehessen megépíteni, hogy az rögtön felújításra szoruljon, és újabb százmilliós közpénzből fel lehessen újítani annak ellenére, hogy ezt a pályázati szabályok nem engedik. 

Teljesen nyilvánvaló, hogy amikor a mindent behálózó Fidesz-maffia valamelyik csápját kell megvédeni, akkor a fideszcsicska Polt Péter vezette ügyészség és a nettó fideszes tróger, Tállai András vezette NAV mindent megtesz, hogy a lehető legkreatívabban elsikálja az ügyet.

De itt van egy másik vidéki ügy is, ahol nem egyértelmű a fideszes szál. Tamásiban - ahogy a 168 Óra is beszámolt róla - a Gradex Kft. munkahelyteremtésre nyert el csaknem 120 milliót gazdaságfejlesztési pályázaton, amely céljai szerint kifejezetten a leghátrányosabb helyzetű kistérségek felzárkóztatását szolgálta volna. A cég egy speciális lánctalpas kotrógép beszerzésére és egy talajstabilizációs rendszer kialakítására nyerte a pénzt, a kérelem, majd a támogatás indoklásaként munkahelyteremtést és a régió infrastruktúrájának javítását jelölték meg. Ebből annyi valósult meg, hogy a településen létezik egy fantomiroda, amelyet a cég telephelynek jelölt ki, nem is titkolva a célt, hogy ezáltal jogosulttá váljon a felzárkóztatási pénzre. 

Ebben az ügyben is feljelentést tettem költségvetési csalás, hűtlen kezelés, hanyag kezelés valamint hivatali visszaélés bűncselekménye miatt, hiszen szükségtelen, felesleges, vagyis kamu projekteket generáltak, amire valakik olyan szerződéseket kötöttek, amire semmi szükség nem volt. A minap szintén a NAV-tól kaptam levelet, miszerint elrendelték a nyomozást. 

Kíváncsian várom, hogy egy ilyen nem egyértelműen fideszesekhez köthető bűnügyben mire jutnak az ügyészségnél és a NAV-nál. (A Tolna megyei enyveskezű fideszesek "megnyugtatására" jelzem, hogy Tamásiban is számos ügy van, amelyek vonatkozásában már készülnek a feljelentések.)

Viszont bármire is jutnak a fideszesített hatóságok, - az Együtt programja értelmében - a kormányváltás után az Orbán Viktorhoz kötődő korrupt személyi kör, családtagok és strómanok 2010 után állami befolyással szerzett vagyonát kártalanítás nélkül visszavesszük és kárpótlásra fordítjuk.

Jóvátételi adót vetünk ki azon vállalkozásokra, amelyek az elnyomó Orbán-rendszerrel kollaborálva anyagi haszonélvezői voltak a rendszer közbeszerzéseinek és működésének. A jóvátételi adó bevételét kárenyhítésre és kárpótlásra fordítjuk az Orbán-rezsim kárvallottjainál.

Tételesen megvizsgálunk minden 2010 utáni állami vagyonértékesítést, és minden olyat kártalanítás nélkül visszacsinálunk, amely az elnyomó, illiberális állam kedvezményezettjeihez kapcsolható.

Bővebben: https://program.egyuttpart.hu/programok/megujulo-kozelet

Mert:

Fidesz = Magyarország mindig szív 
Együtt = Magyarország mindig ♡

 

————————

Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment

Orbán Soros-tervének kulisszái

2017. szeptember 15. 10:29 - BerkeczBalazs

Orbán Soros-tervének kulisszái felvonultak a baranyai megyeszékhelyen, de mi a francot keres egy harckocsi békeidőben a reggeli csúcsforgalomban Pécsett?! 

orban_soros_terv.png

Orbán és a Fidesz újra bedörrenetette a sorosozós verklit, napok óta ez az unalmas propaganda folyik nehéz szagú hígtrágyaként az összes állami és lopott pénzen vett fideszes kommunikációs csatornán.

A mi közös pénzünkből tervezett újabb göbbelsi néphergelős aljasság hamarosan megjelenik multiplakátokon, habonyi hazudós nyolcasokon, telekomék barátságának jeleként lealjasított origón, Timi férjének ótvaros tévéjén, és az évek óta vállalhatatlanul pocsék közmédiában, illetve megannyi színvonaltalan, ócska megyei mészáros-lapban. Viszont ez nem elég Orbánék hazug és lopós cirkuszának, a hangosbemondós, végtelenül egyszerű és hihetetlenül hamis talmi produkciót el is bábozzák, jobb híján kerítéssel, katonásdival, szerencsétlen menekültek pályaudvarokra terelésével, és olyan kamuhírekkel, mint a körmendi betört ablak esete a "migránsokkal".

pecs_harckocsi.png

pecs_katonai_jarmuvek.png

Most éppen az ellenzékkel kezdte el riogatni az arra nyitott füleket a maffiakormány propagandaminisztere. Rogán Antal ugyanis az ATV Egyenes Beszéd című műsorában nemrég azt nyilatkozta, hogy előadásokat tartanak, őszre zavargásokat szerveznek Magyarországon azok a külföldiek, akik korábban Szerbiában és Macedóniában vettek részt hasonló akciókban. A miniszter azt is elmondta, hogy egyértelmű kapcsolatot lát a polgári engedetlenség és az utcai zavargások között.

Az Együtt szerint normálisan működő polgári demokráciákban kormány nem riogat veszélyhelyzet bekövetkeztével. Egy miniszter ilyen súlyos kijelentéseket csak úgy tehet, ha konkrét információi vannak. Ezért Vajda Zoltán, az Együtt elnökségének tagja szerint amennyiben van ilyen, azt Rogánnak azonnal közzé kell tennie. Azonban a belvárosi zsíros fideszes ingatlanbizniszek császára miniszterként is tudatában van annak, hogy amit mond, az nem igaz, miközben a notórius hazudozóként megismert propagandaminiszter még 2007-ben ott volt Orbán Viktorral kordont bontani, amivel kimerítették a polgári engedetlenség fogalmát.

Csak jelzem ezen a felületen is, hogy Vajda Zoltán közveszéllyel fenyegetés gyanújával fel is jelentette a hazudós propagandaminisztert, amiért az a köznyugalom megzavarására alkalmas, valótlanságokat állít. Mivel Rogán Antal nagy nyilvánosság előtt, tudatosan felépített kampány mentén riogat, akár 3 év börtönbüntetést is kaphat.

Én pedig azt kérdezem ez úton is Simicskó István honvédelmi minisztertől, hogy mi szükség van arra, hogy Pécsett a reggeli csúcsforgalomban harckocsikkal (páncélozott gumikerekes csapatszállító harcjármű) villogjanak? 

Világos, hogy az Orbán-kormány nem foglalkozik az ország égető problémáival, csak a saját hatalmuk megőrzése számít, bármilyen áron.

Az Együtt szeptember 16-án mutatja be programját Magyarország jövőjéről, melyben megoldást kínálunk az ország problémáinak megoldására, így a honvédelem és a rendvédelem problémáinak megoldására is.

Mert:

Fidesz = Magyarország mindig szív
Együtt = Magyarország mindig ♡

 

————————

Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment

Kiállunk a kárpátaljai magyarságért és a kisebbségekért!

2017. szeptember 10. 17:30 - BerkeczBalazs

Vasárnap délután 8 párt képviselői és civilek közösen fejeztük ki szolidaritásunkat a kárpátaljai magyarsággal az Alkotmány utcában, a Közös Ország Mozgalom által létrehozott Agóránál. Itt olvasható az Együtt nevében elmondott beszédem.

blog.png

Tisztelt Egybegyűltek!

Az Együtt szerint fontos az egészséges nemzeti büszkeség, hiszen az hozzátesz egy közösséghez, fontos része a nemzeti összetartozás érzésének. De az etnikai alapú nacionalizmus a történelemben mindig és mindenhol bajt szült. Minden ember egyenlő, nemre, bőrszínre, etnikai származásra, vallásra, szexuális beállítottságra és társadalmi helyzetre tekintet nélkül. 

Az Együtt szégyenletesnek és elfogadhatatlannak tartja az Ukrán Legfelsőbb Tanács által megszavazott új oktatási törvényt, amely szerint a középiskolai és a felsőoktatás nyelve ezentúl az ukrán, a kisebbségek nyelvén való oktatás pedig kizárólag az óvodákban és elemi osztályokban engedélyezett.

Ukrajna lakosságának legalább 20%-át nemzeti kisebbségek alkotják, aki ezt nem tartja szem előtt törvényhozóként, az nem a társadalmi béke érdekében jár el.

Pedig az Ukrajnában élő magyar közösség olyan kiválóságokat adott az egyetemes kultúrának, mint például Ifj. Tomcsányi Mihály, Vidnyánszky Attila, Balla D. Károly, Vári Fábián László, Nagy Zoltán Mihály, Berniczky Éva, Fodor Géza, Füzesi Magda, Penckófer János vagy Brenzovics Marianna.

Sajnos az elmúlt években hazánkban is felerősödtek olyan hangok, amelyek lábbal tipornák a kisebbségek jogait, ezért érdemes az ukrajnai események kapcsán kitekintenünk olyan sikeres országok kisebbség-politikájára és oktatási rendszerére, akik Ukrajna, de Magyarország számára is követendő példát mutatnak.

Én személyesen is ismerek egy olyan helyet, ahol irigylésre méltóan kezelik a kisebbségek helyzetét. Ez a hely Finnország.

Finnország a múltban hol orosz, hol svéd fennhatóság alatt állt, de a svéd kultúra mindig is meghatározó volt, sok svéd le is telepedett az ezer tó országában. Habár napjainkra a svéd anyanyelvűek aránya 6 százalék alá süllyedt, de kultúrájuk ápolását és identitásuk megőrzését messzemenően biztosítják a finn törvények. 

A Finn Alkotmány kimondja, hogy az ország nemzeti nyelve a finn és a svéd, és minden állampolgárnak joga van anyanyelvének használatához az élet minden területén. Finnországban az egész oktatás kétnyelvű, az óvodától kezdve az egyetemekig találkozhatunk svéd nyelvű intézménnyel, sőt a svéd nyelv az iskolarendszer minden szintjén egyenlő a finnel, immár 40 éve. Hasonló a helyzet a finn közmédiában, a színházakban, a könyvkiadásban és a kultúra egyéb területein is.

De a svéd anyanyelvűek finn állampolgári lojalitását mindez egyáltalán nem gátolja, inkább erősíti. Ők magukat svédül beszélő finneknek hívják, és számukra az sem kérdés, hogy egy Finnország-Svédország hokimeccsen a finneknek szurkolnak. A többi Finnországban élő kisebbség a svédekhez hasonlóan integrálódott.

Ma Finnország vitathatatlanul a világ egyik legsikeresebb országa társadalmi és gazdasági értelemben is. A finn gyakorlat számos kelet-európai ország számára szolgálhatna követendő példaként.

Ezzel szemben az Együtt elfogadhatatlannak tartja az Ukrán Legfelsőbb Tanács által elfogadott oktatási törvényt, ugyanis ezzel az Ukrajnában élő nemzetiségek jogainak semmibevételéhez asszisztál. 

Az Együtt tiltakozik a kisebbségek jogsértése ellen, hiszen ők ugyanúgy a nemzet részei, ahogy a többség: ha őket elnyomjuk, azzal leginkább saját magunknak ártunk. Ezért is állunk ki a határon túli magyarok érdekében Ukrajnában is.

Az Együtt határozott, aktív fellépésre szólítja fel a kormányt az Ukrajnában élő magyar és más kisebbségek védelme érdekében.

Az új Ukrajnának pedig meg kell értenie: nincs számukra út Európába, ha nem képesek túllepni az elmúlt évszázad nacionalizmusán. Orosz, magyar és minden más kisebbségnek az jár Ukrajnában, ami az ukránoknak.

Köszönöm, hogy meghallgattak!

————————

Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment
Címkék: Ukrajna Együtt

Pécs többet érdemel a fideszes maffiánál, új választást!

2017. szeptember 07. 11:22 - BerkeczBalazs

Ma tartotta Pécs önkormányztata azt a rendkívüli közgyűlést, amelynek egyik tervezett napirendje a csődhelyzetbe jutott önkormányzat testületének önfeloszlatása lett volna. A fideszes papucsok nem szavazták meg a napirend felvételét sem. Engem kivezettek az ülésről, mert elmondtam, hogy Pécs többet érdemel a fideszes maffiánál. Az Együtt szerint a nem fideszes képviselőknek is példát kell mutatnia: mondjanak le, követeljenek ők is ezzel időközi választást Pécsett, csak ez teremt tiszta helyzetet!

pecs_fideszes_maffia.png

Egy hete helyezte gyámság alá Orbán Viktor és a Fidesz Páva Zsoltot, Pécs polgármesterét, mindeközben a gyámot képviselő Csizi Péter arról hazudozik a sajtóban, hogy nem ők okozták a bajt. Pécsett a gazdasági csőd mellett bekövetkezett a totális morális csőd is.

Alig néhány éve történt, hogy az állam átvállalta az önkormányzatok adósságát, ráadásul Pécs második volt országosan a 45 milliárd forintos adósságával, de most ott tartunk, hogy Páva Zsolt már bevallott újabb 5 milliárd adósságot, most Csizi Péter már 7,5 milliárdról beszél,  miközben megbízható információm szerint 24 milliárd forint mínuszban van Pécs városa és cégei. Mindeközben Csizi a 45 milliárdos állami konszolidáció után még mindig a néhai Tasnádi Péter vezette közgyűlésre mutogat.

Pécs hatalmas gazdasági és társadalmi lecsúszásban van, amely Páva Zsolt és a Fidesz 8 éves dúlása eredményeként csődközelbe sodorta az egykor szebb időket megélt baranyai megyeszékhelyet, miközben haverjaival semmi mást nem tettek, csak Orbán és a Fidesz gazdasági és pártérdekeit képviselték. Erre nem megoldás a Csizi Péter által bejelentett különadók bevezetése sem. Csak újabb munkahelyek fognak megszűnni, és folytatódik a lefelé tartó spirál. Az Együtt ezért azt követeli, hogy a különadókról szóló előterjesztést ne tárgyalja a közgyűlés, vonják azt vissza.

Mindebből jól látszik, hogy Páva Zsolt, Csizi Péter, Hoppál Péter és a többi haszonleső fideszes képviselő alkalmatlan arra, hogy a pécsieket képviselje.

Ezt mutatta meg a mai közgyűlés is, amire már az elején is nehezen akartak beengedni Jenei Zsanett, Ágoston Andrea és Rajnai Attila társaságában. A tömegre hivatkoztak a biztonsági örök, ami mint kiderült a Fidesz által kivezényelt, jobb sorsra érdemes nyugdíjas nénikből és bácsikból állt. Először a karzatra tereltek, ahol teljesen világossá vált, hogy Páváék az elszeparálásunkat próbálták így megoldani. Végül kellő határozottsággal bejutottunk az ülésterembe, ahol végig két biztonsági őr állt mellettünk.

Először Lovász István jegyzőtől érdeklődtem arról, hogy mi az oka a csapatunkat ért különleges bánásmódnak, illetve hogy felszólalhatok-e a közgyűlésen, de erős mellébeszélés jött csak válaszként. Majd odaléptem a pulpitushoz és Páva Zsoltot is megkérdeztem, hogy szót kaphatok-e, de azt válaszolta, hogy nem ad erre lehetőséget.

Így nem maradt más lehetőségünk, mint alkalmas pillanatban felmutatni a mólinónkat, amelyen az állt, hogy: "Pécs többet érdemelne nálatok, új választást!" A molinót a biztonsági őrök kitépték a kezünkből, majd egy másikat is elvettek, amelyet Ágoston Andrea, a Liberálisok pécsi elnöke próbált meg Jenei Zsanettel, az Együtt választmányának tagjával közösen felmutatni. Ezen az állt, hogy "Nem lehet a végtelenségig mellébeszélni". Végül - miután hangosan is elmondtam a véleményem - kivezettek az ülésről.

Márpedig Páva Zsolt ma is mellébeszélt, a 9 évvel ezelőtt regnált városvezetésre mutogatott, miközben tavaly decemberben még arról hazudozott a helyi fideszes hírharangban, hogy példátlan lehetőségek előtt áll a város, soha nem jutott ennyi pénz fejlesztésekre. Csizi Péter hasonló, ámde jóval arrogánsabb lózungdumát nyomott, miközben az általa vezetett illegitim tanácsadó testület mellé a Fidesz most egy másik testületet is állított, Hoppál Péter vezetésével. Mondhatnánk, hogy ez olyan, mint egy rossz kabaré, de ez inkább egy hatalmas disznóság.

Pécs rettenetes gazdasági és társadalmi lecsúszását egyik illegitim testület sem tudja megállítani, hiszen ezek gittegyletek olyan emberekből állnak, akik közül többen személyesen is felelősek Pécs tragikus állapotáért.

Páva Zsolt és a Fidesz 8 éves dúlása eredményeként került csődközelbe az egykor szebb időket megélt baranyai megyeszékhely, miközben haverjaival semmi mást nem tettek, csak Orbán és a Fidesz gazdasági és pártérdekeit képviselték.

Pécs bajaira nem megoldás a Csizi Péter által bejelentett különadók bevezetése sem. Csak újabb munkahelyek fognak megszűnni, és folytatódik a lefelé tartó spirál. Az Együtt ezért azt követeli, hogy a különadókról szóló előterjesztést ne tárgyalja a közgyűlés, vonják azt vissza.

Mindebből jól látszik, hogy Páva Zsolt, Csizi Péter, Hoppál Péter és a többi haszonleső fideszes képviselő alkalmatlan arra, hogy a pécsieket képviselje.

Az Együtt ismételten felszólítja Páva Zsoltot, hogy távozzon végre a közéletből és vigye magával Csizi Pétert és a többi képviselőt is, akik egyetemlegesen felelősek azért, hogy Pécs a magyarországi nagyvárosok rangsorában sereghajtó.

Legyen időközi választás, ahol a pécsiek megválaszthatják azt a polgármestert és azokat a képviselőket, akikben megbíznak!

Az Együtt a rendszerváltás után helyreállítja a hazai önkormányzatiságot és visszaveszi az ellopott, elherdált állami vagyont. Orbánisztánból együtt, közösen fogunk európai Magyarországot teremteni!

Az Együtt a kormányváltás után helyreállítja a hazai önkormányzatiságot!

 

————————

Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment

Direkt hátráltatja az állami közműcég az ingatlanépítéseket?

2017. szeptember 05. 09:46 - BerkeczBalazs

Létszámhiánnyal küzd a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft., nincs elég tervellenőr az állami közműcégnél, ami miatt akár az építkezések is leállhatnak Budapesten. Minden tervellenőr külföldre menekült, vagy direkt hátráltatja az állami közműcég az ingatlanépítéseket?

tervellenor.png(fotó: atv.hu)

Arról számolt be a minap a VGF Szaklap, hogy akár az építkezések is leállhatnak a fővárosban, ha nem tudják a tervezők időben beadni a gázterveket, mert létszámhiánnyal küzd a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft., ugyanis nem vehetnek fel újabb tervellenőröket, ezért a beadandó tervek mennyiségét limitálják. Az eredmény, több hetes, hónapos várakozások, időpontcsúszás, terv nélkül nem kezdhető meg a kivitelezés, melynek egyenes következménye az építkezés leállása.

VGF Szaklap azért kezdett nyomozni, mert több tervező is megkereste őket a gáztervek beadásának nehézségei miatt. Augusztus közepétől még interneten keresztül lehetett időpontot foglalni. Volt olyan mérnök kolléga, aki csak két hónap múlva kapott időpontot. Miután a Magyar Mérnöki Kamarának jelezték a tervezők a problémát, az intézkedések hatására a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. augusztus 30-val visszavonta a rendelkezést, így a mérnököknek személyesen kell megjelenniük a Fiumei úti irodában, ahol sorszámot kötelesek húzni.  A jelenlegi állapot szerint egy tervező 5 tervet adhat be, és a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. ügyfélszolgálat 12 mérnököt fogad naponta. Ez azt jelenti, hogy egy nap 60 terv kerül a tervellenőrökhöz átnézésre, jóváhagyásra. Azonban a jelenlegi létszám mellett mindössze csak 30 tervet tudnak feldolgozni a megadott 8 napos határidővel. Az új határidőket a 157/2017. számú kormányrendelet szabályozza, ami 2017. július 1-jén lépett hatályba.

A VGF a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. munkatársait is megkérdezte, akik súlyos emberhiányra, és átlagon felüli leterheltségre panaszkodtak. A megfeszített ütemű munka és túlórák mellett is folyamatos csúszásban vannak, ezért a tervek torlódnak. A Nemzeti Közművek, mint a kft. felettes szerve nem engedélyezi újabb tervellenőrök felvételét, helyette a beadható tervek mennyiségét limitálják. Ennek egyenes következménye lesz, hogy bedőlhetnek az építkezések a Fővárosban, ha ugyanis nincsenek meg határidőre a tervek, nem kezdődhet meg az építkezés, nincs használatba vételi engedély, és a 300 négyzetméter feletti épületekre építési engedély sem kapható.

A cikk megjelenése után az NKM Nemzeti Közművek Zrt. a Világgazdaságon keresztül közölte, hogy szerintük a szaklap súlyos valótlanságokat állít: a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. semmilyen hivatalos megkeresést nem kapott a médium részéről, és mivel a FŐGÁZ Földgázelosztási Kft. munkatársai nem rendelkeznek nyilatkozattételi jogosultsággal, a cikkben írt állítások semmiképpen sem egyeznek a Nemzeti Közművek cégcsoport hivatalos álláspontjával.

Ezek után és az Orbán-rezsim működésének ismeretében néhány kérdés azért jogosan merül fel:

  • Inkább a cáfoló orbánista közműveknek hisszük-e el, hogy a nyilatkozatra nem jogosult kollégák hazudnak-e?
  • Valóban létszámstop van, és ily' módon direkt hátráltatja az állami közműcég az ingatlanépítéseket, vagy külföldre menekült a mérnök szakma ezen köre is, és amiatt nincs ember, aki ellenőrizze a gázterveket?

Mindenesetre nagy gáz van, ahogy Lázár János fogalmazott: riasztó állapotban van az állam, nagyságát, mozgásképtelenségét és az elnehezültségét tekintve is.

Az Együtt szeptember 16-án mutatja be programját Magyarország jövőjéről, melyben megoldást kínálunk az elvándorlás és az építésügyi rendszer problémáinak megoldására is.

 

————————
Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment

Pécsett nem csak gazdasági, de morális csőd is fenyeget

2017. szeptember 03. 09:54 - BerkeczBalazs

Vasárnap már negyedik napja tudjuk, hogy Orbán Viktor és a Fidesz gyámság alá helyezte Páva Zsoltot, Pécs polgármesterét. Ez a lépés nem csak az alaptörvényt, az önkormányzati törvényt és szinte minden demokratikus szabály megtiprását jelenti, de ez az aljas húzás Pécsett a gazdasági csőd mellett totális morális csőddel is fenyeget. Azonnal távozzanak a felelősök!

orban_pava_moralis_csod.png(fotó: MTI)

Pécs a Fidesz 8 és fél éve tartó uralma alatt nem csak csődközelbe került, de szinte minden gazdasági mutatóban sereghajtó a megyei jogú városok sorában. Ennek az egyik oka az, hogy Pécs 2009 óta az Orbánék kísérleti telepe: Kubatov Gábor itt tesztelte le a fideszes választási csalások alapját képező Kubatov-listát, itt indult el a rezsihazugság és a közműcégek államosítása egy francia résztulajdonú közműszolgáltató einstandolásával, és ez az a város, ahol úgy is tudott nyerni Orbán hazug csapata, hogy a fideszes kormányzati intézkedések legnagyobb vesztese a Pécsi Tudományegyetem valamint az egykori pécsi bányászok és vasutasok. Mindeközben atomtemető lesz Pécs mellett, de az autópálya nem épül tovább, sőt a balfék fideszes városvezetés mínusz 24 milliárd forinttal (leírom számmal is: 24 000 000 000 Ft) csődközelbe rántotta az egykori kulturális fővárost. 

Most egy újabb fideszes terméket tesztelnek: a fideszes önkormányzati gyámság alá helyezést, avagy az orbánista tanácsrendszert, ahol a maffiaállam maffiapártja által odavezényelt káderek veszik át az irányítást a demokratikusan megválasztott személyek és testületek felett annak érdekében, hogy Orbán és maffiája még eggyel közelebb ülhessen a vezérlőputhoz. Ha Pécsett beválik a teszt, akkor máshol is alkalmazzák majd ezt a pofátlan és jogszerűtlen módszert.

Pécs azért van ilyen katasztrofális gazdasági és társadalmi helyzetben, mert az alkalmatlan papucsként, elvtelen, szervilis pártkatonaként működő Páva Zsolt és fideszes bűntársai nem Pécs érdekét nézték 2009-es hatalomra kerülésük óta hanem azt, hogy miként tudnak méginkább megfelelni a mindent ellopó és tönkretevő Orbánnak (és legszűkebb körének), aki a minap azt mondta Pécsett, hogy "aki megcsinálta a bajt, az csinálja meg a rendet is".

Nos, ezt a bajt első sorban Orbán Viktor, Páva Zsolt, Csizi Péter, Hoppál Péter, Bánki Erik, Hargitai János, Kővári János, Nagy Csaba és Tiffán Zsolt okozták. De hogyan várhatnánk, hogy rendet tegyenek ebben a helyzetben, ha a feltehetőleg már régen esedékes adósságrendezés helyett csak gyurcsányi módon odázzák a politikai felelősségrevonást, amely hatalmas morális, és még nagyobb gazdasági és társadalmi problémához vezet.

Pécsett ma nem lehet mást tenni, mint egyrészt a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvényt betartva kezdeményezni az adósságrendezési eljárást (amely már akkor indokolt, ha a lejárt tartozás esedékességét követő 60 napon belül nem vitatta és nem fizette ki az önkormányzat a tartozását, tudomásom szerint számtalan ilyen számlatartozás halmozódik a városházán), másrészt feloldani a gyámság alá helyezéssel keletkezett illegitim helyzetet azzal, hogy lemondanak a társadalmi és gazdasági csőd felelősei: Orbán Viktor, Páva Zsolt, Csizi Péter, Hoppál Péter, Bánki Erik, Hargitai János, Kővári János, Nagy Csaba és Tiffán Zsolt, valamint a pécsi közgyűlés minden tagja annak érdekében, hogy a pécsiek kompetens, valóban Pécs érdekét érvényesíteni képes vezetőket választhassanak.

Amennyiben ez nem történik meg, akkor a politikai bajok az őszödi beszéd utáni gyurcsányi érához hasonlatos morális mélységbe tolják Pécs közéletét (hiszem, ha Gyurcsány 2006-ban lemond és távozik a közéletből, akkor ma nem lenne a Fidesznek ilyen túlhatalma, sőt, talán 2014 óta nem is a Fidesz kormányozna).

Nem aggódom a Fidesz és Páva Zsolt rég elveszett politikai hitelessége miatt, de pécsiként, város- és területfejlesztési szakemberként sajnos azt kell jelezzem, hogy egy ilyen gazdasági és társadalmi csődben lévő városnak még több problémát okoz, ha a politikai vezetése az a hiteltelen, tróger banda marad évekig, aki a bajt okozta, aki miatt minden munkahelyteremtő befektető elkerüli a várost, és aki miatt egyre rosszabb hangulatú hely lesz Pécs. 

Az Együtt ismételten felszólítja Páva Zsoltot, hogy távozzon végre a közéletből és vigye magával a többi fideszes képviselőt is, akik egyetemlegesen felelősek azért, hogy Pécs a magyarországi nagyvárosok rangsorában sereghajtó.

Az Együtt a kormányváltás után helyreállítja a hazai önkormányzatiságot!

 

————————
Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

 

komment

Miközben a Fidesz fojtogatja Pécset, Orbán személyesen nézi meg a haláltusát

2017. augusztus 31. 09:45 - BerkeczBalazs

Pécsett 8 és fél éve kormányoz a Fidesz, amely sötét korszak egyáltalán nem tanulságok nélküli: a baranyai megyeszékhely csődközelben, ráadásul szinte minden gazdasági mutatóban sereghajtó a megyei jogú városok sorában. Miközben a mindent ellopó Fidesz-maffia fojtogatja Pécset, addig Orbán, a bűnszervezet feje személyesen jön megnézni az általa és hitvány tolvajbandája által előidézett haláltusát.

fojtogatjak_pecset.png

Pécs 2009 óta Orbán és a Fidesz kísérleti telepe: Kubatov Gábor itt tesztelte le a fideszes választási csalások alapját képező Kubatov-listát, itt indult el a rezsihazugság és a közműcégek államosítása egy francia résztulajdonú közműszolgáltató einstandolásával, és ez az a város, ahol úgy is tudott nyerni Orbán hazug csapata, hogy a fideszes kormányzati intézkedések legnagyobb vesztese a Pécsi Tudományegyetem valamint az egykori pécsi bányászok és vasutasok. Mindeközben atomtemető lesz Pécs mellett, de az autópálya nem épül tovább, sőt a balfék fideszes városvezetés mínusz 24 milliárd forinttal (leírom számmal is: 24 000 000 000 Ft) csődközelbe rántotta az egykori kulturális fővárost. 

Kubatov 2010-ben bukott le először a Pécsett kipróbált választási csalással, amit egy titokban készült hangfelvétel bizonyít. Kubatov zárt körben, fideszes és fidelitaszos fiatalok előtt beszélt a párt választói nyilvántartási rendszerének titkairól. Ahogyan arról akkoriban az index.hu is beszámolt: a pártigazgató az akkori felvételen elmondja, hogy Pécsen már meg tudták mondani, hogy „kik azok a komcsik, akik egyébként elmentek szavazni, és nem a Pávát vagy nem a Fideszt támogatták”. Mindez annak volt köszönhető, hogy az ő javaslatára a Fidesz-elnökség elfogadta, hogy a párt térjen át egy a pécsihez hasonló országos online adatbázis-kezelési módra. Majd 2012-ben egy - a fideszes aktivisták képzését szolgáló - videó is nyilvánosságra került, amelyből kiderül, hogy a Fidesz gyakorlatilag a város összes szavazójáról nyilvántartást készített pártszimpátiája alapján. Egy aktivista-eligazításon készült felvételen az is látható, hogy az aktivisták miként magyarázzák el a nyilvántartás helyes használatát.

Gondolom sokan emlékeznek még arra is, amikor Páva Zsolt pécsi polgármester 2009-ben azt mondta, hogy többek között azért kellett einstandolni a francia Suez Environnement által menedzselt Pécsi Vízmű Zrt-t, mert szerinte az a legnagyobb probléma, hogy a cég nem az általa nyújtott szolgáltatás fejlesztésén és az árszínvonal csökkentésén dolgozott. Ez volt a rezsiháború első csatája, ami a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésével hivatalosan is elbukott, mivel a GVH 1 millió 300 ezer forintra bírságolta a pécsi vízszolgáltatást 2009 őszétől ellátó Tettye Forrásház Zrt-t azért, mert a hatóság szerint a cég visszaélt gazdasági erőfölényével, és 2011. májusától túlzottan magas díjat kért a fogyasztóitól a mellékvízmérők szakszerűségi vizsgálatáért.

Ehhez jött még hozzá az a hír, amit a Szabad Pécs írt meg: a pécsi képviselő-testület jóváhagyásával végrehajtott, Hollandiából, 3,5 milliárdos, 15 éves futamidejű hitelből beszerzett használt buszflotta megvásárlása akár 700 millió forinttal is kevesebbe kerülhetett volna a pécsi adófizetőknek a gyanú szerint, ugyanis egy közvetítő cég közbeiktatásával szerezték be végül a buszokat. Állítólag nem kizárt, hogy nagyjából éppen ez az összeg kötött ki egy pécsi kötődésű, Hollandiában élő magánszemély bankszámláján, és ez kelthette fel a holland hatóságok figyelmét, ami alapján a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság folytat nyomozást jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés büntette miatt.
Nagyot bukott Pécs városa és egy sereg porcelános munkás a Páva által vezetett fideszes pancserek által indított Zsolnay-háborúban is. 
Emlékezetes, hogy tavaly év végén is felmerült már, hogy Pécs a csőd szélére kerülhet, ugyanis 1,48 milliárd helyett mindössze 86 milliót kapott a kormánypárti város a kormánytól rendkívüli támogatásként. Ez a vergődés azóta sem állt meg, az információim szerint 24 milliárdos mínusszal küzdő megyeszékhely fideszes vezetése szeptember 7-ére olyan közgyűlést hívott össze, amelynek ez a szégyenletes hiány lesz a fő témája. A megoldás nem látszik.
A minap a Pécsi Nemzeti Színházról derült ki, hogy május óta nem kapott egyetlen fillér támogatást sem a rettenetes fideszes alkalmatlanság miatt hatalmas hiánnyal küzdő pécsi önkormányzattól. És még sokan mások sem.
Szeptember 1-ére is összehívtak egy városnapi, ünnepi közgyűlést, pont arra a napra, amikor Orbán Viktor, a maffiaállam elsőszámú elkövetője is Pécsre érkezik, a 650 éve itt alapított első magyar egyetem előtt tisztelgő ünnepi szenátusi ülésre. Az ünnepi szenátusi ülést és az ünnepi közgyűlést eredetileg egy közös rendezvényen tervezték megtartani, de végül - a Szabad Pécs értesülései szerint -  leszóltak Budapestről, hogy jobbnak látnák, ha változtatnának azon a forgatókönyvön, mert Orbán nem akar a hatalmas működési hiánnyal küzdő város testületével és annak lúzer polgármesterével közösen szerepelni.

Mindeközben Páva Zsolt, Nagy Csaba, Hargitai János, Tiffán Zsolt, Csizi Péter, Hoppál Péter és elvtársaik rendkívül gyenge lobbierejét és alkalmatlanságát bizonyítja, hogy Baranya gazdasági leépülése folyamatos, a Pécsi Tudományegyetem az egyik legnagyobb vesztese a felsőoktatás átalakításának. Pécsről és a megyéből egymással versengve menekül a munkahelyteremtő tőke és a jól képzett, vállalkozó kedvű fiatal. Nem hoztak és nem hoznak ezek a fideszes fiúk a bajon kívül Baranyába semmit se.

A választások után a Fidesz-kormány a Baranya megyei közlekedésfejlesztés aktuális feladatairól szóló kormányhatározatot is visszavonta: Orbán és elvtársai kampányígéreteivel ellentétben nem hosszabbítják meg a 67-es főutat Horvátországig, nem épül híd a Dráván, és az autópályát sem építik tovább Pécstől Szentlőrincen és Szigetváron át.

A művészetkedvelő turisták, a dúsgazdag befektetők és a környékre települni vágyó kreatív tehetségek helyett csak a paksi atomhulladék jön majd az orbánisztáni Pécsre, az is kb. 2050-ben, de ha így folytatják a fideszes fiúk, akkor addigra már csak egy maroknyi pécsi renegát sugározhat majd a boldogságtól az Uránváros szélén, amikor az első radioaktív hulladékot szállító kamion átgurul az egykoron szebb időket is megélt kulturális fővároson. 

Mindebből jól látszik, hogy Páva Zsolt, Csizi Péter, Hoppál Péter és a többi fideszes képviselő alkalmatlan arra, hogy Pécs városát képviselje. Mindeközben pécsi fideszes körökben továbbra is Páva Zsolt lemond(at)ásáról beszélnek. 
Számomra nem kérdés, hogy Páva Zsoltnak távoznia kell a város éléről. 

Az Együtt ismételten felszólítja Páva Zsoltot, hogy távozzon végre a közéletből és vigye magával a többi fideszes képviselőt is, akik egyetemlegesen felelősek azért, hogy Pécs a magyarországi nagyvárosok rangsorában sereghajtó.

Az Együtt a kormányváltás után helyreállítja a hazai önkormányzatiságot!

 

UPDATE / BREAKING: A pécsi önkormányzat irányítását új, stratégiai kérdésekben a döntéseket előkészítő, de sok esetben döntéshozó elnökség segíti a jövőben - írta csütörtökön a Pécsma.hu-ra hivatkozva az MTI. Vagyis megpuccsolták Pávát, és Csizi vezeti a várost.

A Pécsi Stopnál is azt írják, hogy döntéshozó elnökséget nevezett ki a pécsi városvezetés fölé a helyi Fidesz-KDNP, a testületet Csizi Péter országgyűlési képviselő vezeti. Az új elnökség stratégiai kérdésekben döntéseket előkészítő, de sok esetben döntéseket is hozó felhatalmazással bír. Ilyen még nem volt - teljesen bepánikolt a pécsi Fidesz. Ez már a végjáték.

Most az is világossá vált, hogy tanácsrendszert vezetett be Pécsett a Fidesz, amit az orbánista pártbizottság vezet. Ez nem önkormányzatiság, ez szégyen!

Szeptember 1-én egy csípős performansszal készülünk Orbán pécsi látogatására.

————————
Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

 

komment

Megüzentük: Nem leszünk orosz gyarmat!

2017. augusztus 28. 19:02 - BerkeczBalazs

Az Együtt aktivistái „Nem leszünk orosz gyarmat!" feliratú molinót feszítettek ki a Budapest Arénában, amikor Vlagyimir Putyin orosz elnök feltűnt a közönség soraiban.

nem_leszunk_gyarmat.png

Ezek után rendőrök és biztonsági őrök gyűrűjében kellett távoznunk. Az épületet elhagyva újra kifeszítettük a molinót, a rendőrök ekkor igazoltatni kezdtek minket.

Mindkét eseményt élőben közvetítettem, annak ellenére, hogy a biztonsági őrök többször is el akarták venni a telefonom.

 

Immár a sokadik találkozóra kerül sor Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor között, miközben a legfontosabb nyugati szövetséges állam - és kormányfők nem jönnek Magyarországra. Sőt, Orbán Viktort már meg sem hívják a magyar külpolitika számára kulcsfontosságú nemzetközi csúcstalálkozókra.

A lassan különlegesnek nevezhető magyar - orosz kapcsolatoknak is köszönhetően Magyarország elszigetelődött az Európai Unióban. Ezért is érthetetlen, hogy az a Debreceni Egyetem, amelynek a szellemi szabadság zászlaját kellene magasra emelnie díszpolgári címmel tünteti ki az autoriter politikát folytató Vlagyimir Putyint. Nem szabad elfelejteni, hogy Pahlavi iráni sahot 1978-ban az ELTE díszdoktorrá avatta.

Magyarország értékeivel és érdekeivel is ellentétes az Orbán Viktor és a Fidesz által erőltetett különleges magyar - orosz kapcsolat. Éppen ezért ma Juhász Péter, az Együtt elnöke és Hajdu Nóra, a párt alelnöke és az Együtt aktivistái több helyen tüntettek az orosz diktátor ellen.

 

————————
Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment