Berkecz Balázs blogja

Ne fújjál füvet, mert megjön a rendőrség

2017. november 11. 10:10 - BerkeczBalazs

És ne kérdezd meg a rendőröket, hogy miért jöttek, vagy miért igazoltatnak valakit, mert előállítanak. Ez a logikus Orbánisztánban, Pintér Sándor rendőrségénél, miközben Kaposváron egy közpark helyére 300 fős határvadász-laktanyát építenek a legközelebbi határtól 72 kilométerre.

ne_fujjal.png

Az történt pénteken, hogy Kerepesi Tibor, az Együtt kaposvári képviselő-jelöltje szervezésében aláírásgyűjtéssel tiltakoztunk a Cseri park beépítése ellen, ugyanis Kaposvár városvezetése ahelyett, hogy az ország maganemében egyedülálló parkját karbantartotta volna, közjót szolgáló funkcióval látta volna el, inkább megnyitotta az utat annak beépítésére, pedig az ide tervezett laktanyának Kaposváron is számos, lényegesen megfelelőbb helyet lehetett volna találni. 

Erre a rendezvényre jött el Tóth Barnabás, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt kaposvári elnöke is, aki az aláírásgyűjtéssel egybekötött sajtótájékoztató végén gondolt egyet, és elővette a kutyapártos festékszórós mintáját, és elindult, hogy jelképesen megjelölje az építési területet, én pedig elkísértem, hogy dokumentáljam a történetet. 

Két civilruhás rendőr már a volt ekkor is a helyszínen, az ő dolguk volt biztosítani az előre bejelentett politikai rendezvényt. Viszont amint a kétfarkús passzivista elkezdte a fűre fújni a mintát, azonnal megjelent a láthatáron négy morcosan és gyorsan közeledő egyenruhás rendőr is. Egy alezredesi rangban lévő tiszt lépett oda Tóth Barnabáshoz azzal, hogy "intézkedés alá vontam önt, uram". Erre megkérdeztem, hogy "Szabad tudni, mi az igazoltatás célja?" Majd jött a válasz: "Uram, önt nem vontam intézkedés alá." Majd visszakérdeztem: "Van olyan szabály, hogy nem lehet kérdezni?" Erre ugyan az a volt a válasz: "Nem. Uram, önt nem vontam intézkedés alá." Újra próbálkoztam: "Csak kérdezem." Jött a válasz egy fáradjak odébb intéssel: "Legyen szíves!" Ekkor már a kétfarkús passzivista jegyezte meg, hogy "Nem szabad zavarni, mert ilyenkor nagyon komoly koncentrációk folynak és bele lehet zarani az embert, hogy ha megzavarják a dolgába".

Majd egy perc múlva újra próbálkoztam, így folyt tovább az emeletes párbeszéd:

- Állampolgárként lehet érdeklődni, hogy ez minek minősül így?

- Uram, utoljára mondom, hogy nem vontam intézkedés alá.

- És akkor ez azt jelenti, hogy közterületen nem kérdezhetek egy szolgálatban lévő rendőrt?

- Jelen pillanatban nem, mert más személyt vontam intézkedés alá.

- Ja értem, elnézést kérek.

- Utoljára szólítom fel. 

- Mi történik, ha még egyszer megkérdezem?

- Elő fogom állítani.

- Ja, értem.

- Nem önnel szemben intézkedem, uram.

Ekkor lépett közbe Tóth Barnabás:

- Én tolmácsolok. Ha elmondod nekem a kérdést, akkor tovább kérdezem, hátha sikerül.

- Akkor tedd fel a kérdést kérlek: Mit követtél el?

- Mit követtem el? (fordul Barna az intézkedő rendőrhöz)

 - Uram általános igazoltatás alá vontuk, jó? Iratait elkértem, a rendszerben leellenőrizzük, amennyiben nem szerepel a rendszerben, nem kell nekünk, akkor további jó utat fogunk kívánni.

Erre örömmel megjegyezte Tóth Barnabás: "Én tudok rendőrül."

Azt végül nem kérdeztük meg, hogy miért kell egy ilyen ártalmatlan politikai akcióhoz 6 rendőr (élükön egy igazoltató alezredessel), de bizonyára erre sem kaptam volna választ, ahogy a rendőrül tudó Tóth Barnabás sem.

Viszont itt a videó az egész akcióról, megéri megnézni, hogyan épül fejben és terepen Orbánisztán:

A kormányváltás után a szétrombolt államigazgatás és a független intézmények szakmaiságának helyreállításához célzott ösztöndíjrendszerrel hívunk haza tapasztalt szakembereket külföldről és a nemzetközi intézményektől.

Az Együtt programja itt érhető el: https://program.egyuttpart.hu

————————
Kiszámoltuk, mennyit loptak Orbánék 2010 óta:
https://ellopottorszag.egyuttpart.hu/

Klassz lenne, ha csatlakoznál hozzánk.
http://egyuttpart.hu/csatlakozz/

Vagy ha támogatnád a munkánkat!
http://egyuttpart.hu/tamogass/  

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://berkeczbalazs.blog.hu/api/trackback/id/tr9913232001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása